PÁGINA PRINCIPAL

lunes, 30 de enero de 2012

VOCABULARIO Y CONTENIDOS DE INGLÉS

Inglés. Contenidos para 1º curso. Vocabulario


Unit 1
  • Numbers: 1-10.
  • Colours: red, blue, green, yellow, orange, black.
  • Animals & people: monkey, pig, robot, doll, friends.
  • Classroom & school: pencil, pencil case, rubber, crayon, book, sharpener, board, door, window, floor.

  • Unit 2
  • Vocabulary
  • • People: granny, grandad, mum, dad, sister, brother.
  • • Furniture: table, chair, cupboard, bed.
  • • Language Aprendizaje y puesta en práctica de las estructuras gramaticales y contenidos lingüísticos programados:
  • • Look under the table; It’s Mum.
  • • Prepositions: in, on, under, behind.
  • • Actions: open, close.
  • • Is the monkey under the bed?
  • • Has he got a…?


  • Unit3
  • Vocabulary [B3]: Reconocimiento y producción del vocabulario programado:
  • • Objects: kite, bike, swing, slide, ball, tree house.
  • • Shapes: star, circle, square, triangle.
  • Language Aprendizaje y puesta en práctica de las estructuras gramaticales y contenidos lingüísticos programados:
  • • Let’s play on the swings.
  • • I want to play on…; Not now!
  • • Actions: hop, play.
  • • Is it…?
  • • Days of the week
  • Unit 4
  • • Animals: penguin, lion, elephant, snake, fish, dolphin.
  • • Colours: pink, purple, grey, brown.
  • Aprender y poner en práctica las estructuras gramaticales y contenidos lingüísticos programados:
  • • Can I have a… for my birthday?
  • • How many…?
  • • Actions: look, colour.
  • Unit 5
  • • Body parts: fingers, arm, head, feet, legs, hands.
  • • Numbers: 7-10.
  • Aprender y poner en práctica las estructuras gramaticales y contenidos lingüísticos programados:
  • • What’s the matter? I’ve got spots.
  • • Actions: show me, touch your…
  • • Sorry!
  • • Don’t worry.
  • Unit 6
  • • Food: water, bread, apple, cake, cheese, orange, milk, sandwich, juice, banana.
  • Aprender y poner en práctica las estructuras gramaticales y contenidos lingüísticos programados:
  • • I’m hungry / thirsty.
  • • I like / love apples.
  • • Do you like apples? Yes, I do / we do.
  • • Actions: eat, drink.

No hay comentarios:

Publicar un comentario